Köpeklerde ve kedilerde kanser

Öncelikle şunu hatırlatarak başlamak gerekir insanlarda görülen kanser türleri nasıl birbirinden farklı ve sayıca oldukça çoksa köpeklerde de görülen kanser türleri de birbirinden oldukça farklı vede çeşit olarak oldukça çoktur.

Hayvanlarda da insanlardaki gibi deri kanseri , meme kanseri, karaciğer kanseri, kemik kanseri, dalak veya böbrek kanseri gibi pek çok kanser türleri görülebilir. O yüzden dostumuzun hayatında olan bütün değişiklikler kanser yönünden de incelenmelidir. bu nedenlede kanserlerde görülebilecek olan belirtilerin bilinmesi vede kanserlerle ilgili genel bir bilginin edinilmesi gerekir.

Köpeklerde Meme Kanseri :

Son zamanlarda meme kanserleri köpeklerde oldukça artmıştır. özellikle kısırlaştırılmamış köpeklerde meme dokusu tümörleri iyi yada kötü huylu tümörlerin görülme sıklığı oldukça fazladır. Bu artışın en önemli nedeni kısırlaştırılmamış olma ve beslenme gösterilmektedir. Dostunuzun memelerinin birinde yada birden fazlasında şişlik ağrı yada yumru şeklinde görülürler

Köpeklerde Kemik Kanseri:

Osteosarkomlar köpeklerde en fazla gözüken kemik kanseri çeşididir. hızla gelişir. genellikle pek belirti vermez. en fazla görülen belirtiler şişlik, eklem ağrısı,topallık en siık görülen belirtiyken bazende uyuşukluk ve iştah kaybıda görülebilir.

Köpek cilt kanseri:

Köpeklerde cilt kanserleri çoğunlukla gözden kaçar çünkü derileri tüylerle kaplıdır ve dişardan deriyi izlemek oldukça zordur. Erken dönemde teşhisi konan cilt kanserlerinin pek çok türü başarılı bir şekilde tedavi edilebilmektedir. O yüzden köpeğinizin derisini sıksık kontrol edin derisinde yumrular, sivilceler yada kızarıklıklar olup olmadığına bakın

Kanserin ilk dönemlerinde görülebilen başlıca belirtiler

• Halsizlik
  • Öksürük
  • Kilo kaybı
  • Burun kanamaları
  • Uzun süreli ishaller
  • Göz yaşı ve burun akıntılarının uzun süre devam etmesi
  • Ağız kokusu ve ağız yaraları
  • Ağlama ve istemsiz hareketler
  • Bacaklarda Masturbasyon